петак, јун 6

Kulturni centar Georges Pompidou, arh. Renzo Piano i Richard Rogers, Pariz, 1970-1977.


Korisnik je korišćen – učesnik
Modelom baroknog urbanizma jedinka je vodjena kroz Pariz. Model Pompidoua je revolucionaran u ophođenju prema korisniku, gde on postaje korišćen kao jezik programa, odnosno, kao svrha objekta.

NASA stanice za lansiranje su direktni uzor

Presek = izgled

Ruganje/čikanje/poziv na igru
Duh ‘68.

Nezainteresovanost za program
Da li je to fabrika ili je kontejner? Da li može da bude oba u istom trenutku?

Lutka
Iako je Pompidou lutka (imitira), ona (zgrada) ima izvesnu pokretljivost.

Razmera - antispomenik i spomenik
Poteže se fenomen razmere. Na kom nivou razmere je spomenik, a na kom antispomenik? Čemu je spomenik?


Razvlačenje zapaljene plastike / divergencija

Ovaploćenje Pop Art sex-a i eksplozije

Skupo / jeftino
Da bi se dobila jeftina stvar potrebno je mnogo para iliti “Nisam dovoljno bogat da bih kupovao jeftine stvari.”

Konvencionalno + nekonvencionalno = ljupko i pokvareno
Npr. trg : Konvencionalni trg je i fabrička magistrala.


Slika 1. Marko Marović po ideji Nikole Andonova

* Alexander Gustave Eiffel je izveo svoj toranj, koji je naišao na otpor građana. Novelista Guy de Maupassant koji je tvrdio da mrzi toranj je navodno ručao svaki dan u restoranu na tornju. Kada su ga pitali zbog čega, on je odgovorio da je to jedino mesto odakle nije mogao da vidi toranj. Istina je da je Eiffel postigao važnu stvar, uspeo je da omogući svakom građaninu da se izdigne iznad okruženja.





1 коментар:

Анониман је рекао...

mogu da prihvatim samo kao dobar pocetak prikaza ali ocekujem da strukturu dopunite komentarima. jako je vazno da postavite i slike fragmenata zgrade da ne bi sve otislo u apstrakciju. vanja