уторак, јул 8

Bauhaus


Iako je istorijska činjenica da je Bauhaus kao škola postojao u Berlinu, Waimaru i Dessau




ipak najveći uticaj na istoriju ostavlja zgrada u Dessau.





Sve je to zahvaljujući OVOM čoveku koga svi znamo kao profesora i osnivača Bauhausa u Dessau jer nam je najčešće takav i predstavljan ne znajući njegovu prošlost …



Prethodnica nama poznatom čoveku je Gropijus kao kapetan konjice u Prvom svetskom ratu. Razaranja i užasi koje je video i osetio uticali su na pokretanje stvaralačkog u njemu.






Kao proizvod svega toga je izašao ovakav Gropijus, ugladjeni mislilac kakvog ga svi znamo, osnivač fabrike za rešavanje problema modernog doba.









U rešavanju istih problema pomagali su mu :




Marcel Breuer-radionica za metal i drvo









Wassily Kandinsky- ispitivanje boja, likovna radionica









Laszlo Moholy-Nagy – film i fotografija












Radna atmosfera u radionicama. Škola je dobila izgled fabrike, izbacivala je nove proizvode namenjene modernom čoveku.

Više nije bilo dovoljno zamisliti, moralo se izvesti i upotrebiti.




Počelo je sa redefinisanjem običnih kućnih elemenata, davanjem nove forme.




U nudjenju rešenja za postojeće probleme, javio se novi problem- Kako nagovoriti ljude da ovakve stvari počnu da korise? Trebalo je ubetiti ljude da nove stvari uvrste u svoju svakodnevnicu. Kolevka?










…Smeštena u ovakav ambijent.




Počeli su da rade stvari za to vreme nezamislive i beskorisne u očima okoline. Ispitivanje forme i oblika uz pomoć kanapa, žice









Istaživanje svetlosti i senke

Svetlo pravi tamu, bitan je onaj FILTER izmedju.














Eksperimentisanje sa muzikom I njenom prezentacijom. Počeli su da prave i kostime koji su u kombinaciji sa muzikom i plesom davali potpuno novi doživljaj.
Okolina ih je gledala kao ludake, odavde su dopirali čudni zvuci, jedno vreme su ih čak zvali luda kuća.

Dolazi do redefinisanja fundamentalnih stvari , i davanja novog značenja. Kroz formu šahovskih figura se pokazuje njihov dozvoljen smer kretanja.




Iako su ih smatrali za čudake, život se odvijao normalno uz svakodnevne aktivnosti, kao što je sport, itd…








Kao dokaz organizovanosti postoji raspored koji je tipično za nemce precizan i jasan . On je takodje bio alat da se kreativni proces adekvatno usmeri i da se izvuce njegov maksimum.




U Waimaru je počelo , u Dessau se zahuktalo ,a u Berlinu je ugašeno.



Dessau
je filter izmedju početka i kraja …












Početak kraja - hapšenje učenika Bauhausa.






Vratimo se na čoveka od koga je sve počelo.
Utopijski ciljevi Bauhausa u Dessau i njegovih osnivača na čelu sa prvim direktorom Valterom Gropijusom uključuje i podizanje kvaliteta svakodnevnog života kroz integraciju dizaina baziranog na estetici modernizma i univerzalnosti. Školski program je organizovan na principu da su zanati i umetnost zastupljeni u istoj meri vodjeni sistemom učenja majstor-segrt.
Tumačenje motiva koji se javljaju u projektu zgrade Bauhausa u Dessau:

Tehnička škola
– precizna kao i tehničke nauke, ustvari predstavlja istinu koju je morao da krije od neprijatelja u ratu.
Most
– profesorski deo, kao veza sa ženom od koje je bio odvojen za vreme rata, što je kasnije imalo posledice na njihov brak.
Umetnička škola
– ugušenost svih sloboda za vreme rata - sloboda govora, umetničkog izražaja, mišljenja,…
Auditorijum
– veliki broj ljudi na koje Bauhaus treba da utiče kako bi se poboljšao način života.
Stanovanje
(najviši deo objekta) - stremljenje ka slobodi.







ONO IZMEDJU, FILTER izmedju spolja i unutra, početka i kraja, svetlosti i tame, I i II svetskog rata,…

Usmeravanje gledanja unutra ka gledanju spolja pomoću gledanja kroz.



KRAJ. Hitler i nacisti su zdrobili ideju bauhausa, oduzimanjem opšte slobode, oduzeli su i slobodu govora, stvaranja, mišljenja,…









Bauhaus Dessau film :

1/3
2/3
3/3
Miletic Jovana 05/264 ................................Vukovic Marko 05/194

Нема коментара: